May 20, 2005

CPB, again

Here's another story about Tomlinson and the CPB, this time from the WaPo. There isn't much that's new, except this interesting tidbit: "Service on the CPB board is effectively a voluntary position, with board members' compensation capped at $10,000 a year. Records show that Tomlinson earned $6,112 last year."

It does point out (again) that this guy wears two hats. He's also chairman of the Broadcasting Board of Governors, which oversees Voice of America and Radio Free Europe, each of which is a government-sponsored and pro-Administration outlet. In fact, the Board's mission, as stated on its website, is as follows:

The BBG is the new home of all U.S. government and government-sponsored international broadcasting services. The mission of U.S. international broadcasting is to promote the open communication of information and ideas, in support of democracy, and the freedom to seek, receive, and impart information, worldwide.

Since the job of the BBG is essentially overseeing US government broadcasting, it's a little difficult to see how the man could possibly turn off his pro-Administration duties in that job while trying to do the ostensibly neutral CPB one.

Media Matters has a few bones to pick with the Post's article, finding several contradictions within.

Posted by Linkmeister at May 20, 2005 04:26 PM